Isnin, 2 April 2012

:.5 Pulau Tercantik Di Malaysia.:

Dicatat oleh Alya Nazifa di 4/02/2012 11:25:00 PTG
Assalamualaikum...
Kawan-kawan apa khabar?!! apa...kurang sihat? eh...yang kurang sihat tu pergi la jumpa doktor...baru la cepat sembuh. Bagi yang sihat...alhamdulillah syukur. ok...post kali ni SYAFIQAH nak bawa kawan-kawan melawat pulau-pulau tercantik di Malaysia. Jangan ingat kat Malaysia ni tak ada tempat yang cantik! Bagi kawan-kawan yg tak tau...mari sini SYAFIQAH cerita...




PULAU SIPADAN

Tengok gambar pon dah cantik..inikan dilihat dengan mata sendiri. Pulau Sipadan terletak berhampiran dengan bandar Semporna, Sabah merupakan sebuah pulau yg terindah di dunia dan popular dengan aktiviti selam skuba. Pulau Sipadan telah tersenarai antara 77 bentuk muka bumi yg ajaib dan terbaik dunia pada tahun 2009. Wooowwww...hebatkan??!!!



PULAU TIOMAN

Pulau Tioman terletak di negeri Pahang. Pulau ini pernah tersenarai antara 10 pulau yg tercantik di dunia. uish....hebatnya!! Kewujudannya kini dipertahankan sebagai antara syurga bagi aktiviti selaman skuba dan gaya hidup pulau yg menyeronokkan. 



PULAU LANGKAWI

Pulau bebas cukai ini terletak di negeri Kedah. Pulau ini terkenal dengan lagenda Mahsuri. Langkawi mempunyai taman geologi iaitu Langkawi Geopark.




PULAU REDANG

Merupakan pulau yg terbesar dan yg tercantik di pantai timur Malaysia. Pulau ini terletak di Terengganu. Semasa Perang Dunia ke-2 terdapat dua buah bangkai kapal telah ditenggelamkan di perairan pulau ini. oh...tak sangka kan??!!!



PULAU PERHENTIAN

Pulau ini terletak di Terengganu. Merupakan antara pulau yg popular di kalangan pelancong tempatan dan luar negara. Pulau ini juga sering menjadi tumpuan penyu hijau untuk bertelur. "mari kita lihat..penyu bertelur!!!" hehehe...



amacam...hebatkan pulau-pulau yg terdapat di negara kita. kalau macam tu boleh la kita cuti-cuti Malaysia lepas ni. jangan ingat negara luar je yg cantik...Malaysia pon caantik jugak tau!!! 



Wassalam....
Post by,
NURUL SYAFIQAH BT MD NOR
1K3
Smiles19

0 ulasan:

Catat Ulasan

Isnin, 2 April 2012

:.5 Pulau Tercantik Di Malaysia.:

Assalamualaikum...
Kawan-kawan apa khabar?!! apa...kurang sihat? eh...yang kurang sihat tu pergi la jumpa doktor...baru la cepat sembuh. Bagi yang sihat...alhamdulillah syukur. ok...post kali ni SYAFIQAH nak bawa kawan-kawan melawat pulau-pulau tercantik di Malaysia. Jangan ingat kat Malaysia ni tak ada tempat yang cantik! Bagi kawan-kawan yg tak tau...mari sini SYAFIQAH cerita...




PULAU SIPADAN

Tengok gambar pon dah cantik..inikan dilihat dengan mata sendiri. Pulau Sipadan terletak berhampiran dengan bandar Semporna, Sabah merupakan sebuah pulau yg terindah di dunia dan popular dengan aktiviti selam skuba. Pulau Sipadan telah tersenarai antara 77 bentuk muka bumi yg ajaib dan terbaik dunia pada tahun 2009. Wooowwww...hebatkan??!!!



PULAU TIOMAN

Pulau Tioman terletak di negeri Pahang. Pulau ini pernah tersenarai antara 10 pulau yg tercantik di dunia. uish....hebatnya!! Kewujudannya kini dipertahankan sebagai antara syurga bagi aktiviti selaman skuba dan gaya hidup pulau yg menyeronokkan. 



PULAU LANGKAWI

Pulau bebas cukai ini terletak di negeri Kedah. Pulau ini terkenal dengan lagenda Mahsuri. Langkawi mempunyai taman geologi iaitu Langkawi Geopark.




PULAU REDANG

Merupakan pulau yg terbesar dan yg tercantik di pantai timur Malaysia. Pulau ini terletak di Terengganu. Semasa Perang Dunia ke-2 terdapat dua buah bangkai kapal telah ditenggelamkan di perairan pulau ini. oh...tak sangka kan??!!!



PULAU PERHENTIAN

Pulau ini terletak di Terengganu. Merupakan antara pulau yg popular di kalangan pelancong tempatan dan luar negara. Pulau ini juga sering menjadi tumpuan penyu hijau untuk bertelur. "mari kita lihat..penyu bertelur!!!" hehehe...



amacam...hebatkan pulau-pulau yg terdapat di negara kita. kalau macam tu boleh la kita cuti-cuti Malaysia lepas ni. jangan ingat negara luar je yg cantik...Malaysia pon caantik jugak tau!!! 



Wassalam....
Post by,
NURUL SYAFIQAH BT MD NOR
1K3
Smiles19

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Welcome To Smiles19 World ! Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea