Jumaat, 13 April 2012

Puisi Buat Teman

Dicatat oleh Unknown di 4/13/2012 08:50:00 PTG
Buat Teman

Siulan angin seirama rentak bayu,
Hembusan rindu berbaur kenangan lalu,
Di sinilah aku menanti,
Menunggu kehadiranmu yang belum pasti,


Teman…

Aku insan terpinggir Cuma,
Melayari lautan berapi,
Mengharungi onak dan duri,
Termaktub kata-kata,

Berbirai duka berhamparan permata,
Layakkah aku?
Menagih kasihmu yang padu,
Menagih cintamu yang satu,


Kini mengertilah aku wahai teman,
Hatimu sudah tiada tempat untukku lagi,
Akanku melangkah pergi jua,
Meninggalkan memori untaian kasih kita,


Maafkanlah aku teman,
Walau kutahu dihatimu itu,
Tersimpan hati yang terluka,
Dan tersimpan dendam yang membara.


Post by,
Syafiqah Ilyana Zamri
1K3
Smiles19

0 ulasan:

Catat Ulasan

Jumaat, 13 April 2012

Puisi Buat Teman

Buat Teman

Siulan angin seirama rentak bayu,
Hembusan rindu berbaur kenangan lalu,
Di sinilah aku menanti,
Menunggu kehadiranmu yang belum pasti,


Teman…

Aku insan terpinggir Cuma,
Melayari lautan berapi,
Mengharungi onak dan duri,
Termaktub kata-kata,

Berbirai duka berhamparan permata,
Layakkah aku?
Menagih kasihmu yang padu,
Menagih cintamu yang satu,


Kini mengertilah aku wahai teman,
Hatimu sudah tiada tempat untukku lagi,
Akanku melangkah pergi jua,
Meninggalkan memori untaian kasih kita,


Maafkanlah aku teman,
Walau kutahu dihatimu itu,
Tersimpan hati yang terluka,
Dan tersimpan dendam yang membara.


Post by,
Syafiqah Ilyana Zamri
1K3
Smiles19

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Welcome To Smiles19 World ! Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea